fbpx

New York - London - Paris - Berlin - Prague - Haifa - Tel Aviv - Riga - Moscow - Saint Petersburg

וואי, לא יפה

בשנת 1964, כשהזמר האמריקאי ג'יימס בראון נפל על ברכיו בסוף המופע ועוזרו נאלץ ״להחיות״ אותו מספר פעמים זה היה מרגש ומרשים.

 

זה היה מרגש ומרשים כל פעם מחדש כי הוא עשה את זה בסוף כל מופע שלו.

 

בתעשיית הבידור זה מקובל ואפילו מצופה.

 

אך כשהתנהגות כזאת נכנסת לעולם העסקים, זה לא מוסרי בלשון המעטה.

 

השבוע נרשמתי לוובינר של אחד המנטורים אולי הכי ידועים בישראל.

 

בוובינר המנטור סיפר דברים נכונים בעיניי.

 

תוך כדי הוא גם החדיר כמה מסרים סמויים שמכינים את הקהל לפעולה ול-״השקעה״.

 

אני באופן אישי לא בעד מניפולציות. זאת אומרת אני נגד.

 

בכל אופן, ״ברגע האמת״, כשהמנטור הכריז על מחיר החבילה שהוא מוכר, הוא ביקש מהקהל לרשום את מספרי הטלפון של מי שמעוניין לרכוש את החבילה.

 

באורח פלא, כ-50 מספרי טלפון הופיעו בצ׳אט תוך דקה. העוזר של המנטור מודיע לו שהוא לא מסתדר עם כמות הפניות ולא מסוגל לחזור לכל אחד בנפרד. העוזר מקפיא את הצ׳אט למשתתפים ומפרסם קישור שדרכו ניתן לשלם.

 

מרשים ביותר! אחלה כושר שכנוע!

 

כעבור כמה ימים אני נרשם לוובינר של אותו מנטור אך בנושא אחר. 90 אחוז מהתוכן של הוובינר היה זהה לקודמו. 10 אחוז תואם את נושא הוובינר השני.

 

ואז שוב מגיע ״רגע האמת״ ואתה מצפה שהמנטור כבר למד שיש ביקוש אדיר למוצרים שלו והוא יפרסם את הקישור לדף התשלום במקום שוב לבקש מהקהל לרשום מספרי טלפון בצ׳אט.

 

אך לא כך היה הדבר. אותו ״מופע״ חזר שוב. כ-50 מספרי טלפון הופיעו תוך דקה. המספרים הראשונים הופיעו חלקיקי שניה לאחר הכרזת החבילה. עוזרו של המנטור אומר שהוא לא משתלט על שתף הפניות ומפרסם את הקישור לדף התשלום…

 

מה יש לי להגיד על זה?

 

שני דברים.

 

טריקים ומניפולציות לא משתלמים לטווח הארוך. אנשים עולים על המניפולטור והאמון נפגע.

 

שיווק הוא כלי ליצירת שינוי בתרבות. לצערי טריקים ומניפולציות הם חלק מהתרבות שלנו כבר זמן רב. המשך שימוש בהם לא מהווה שום שינוי.

 

שבוע טוב, אביב פז

 

גלה את הדרך היעילה
לשפר את המיינד שלך!

קבל מיד במייל את המדריך ליעילות המיינד!